رد کردن پیوندها

تجربه غواصی در غار و آب‌های عمیق آن + معرفی خطرناک‌ترین غار‌های آبی جهان

بسیاری از افراد برای کشف و جست و جو کردن در غار‌های پر آب، شروع به غواصی می‌کنند؛ غواصی در غار جز کار‌های پرخطر و حساس محسوب می‌شود. جالب است بدانید که برای انجام این کار، دسترسی به سطح بر خلاف غواصی‌های دیگر وجود ندارد.

حال ممکن است از خودتان بپرسید، غواصی در غار برای انجام چه کار‌هایی صورت می‌گیرد؟ در واقع این کار برای کشف موضوعات علمی، تحقیق در زمینه‌های تخصصی و پیدا کردن غواصان و انسان‌های گمشده انجام می‌شود.

با وجود اینکه خطر‌های زیادی برای غواصان وجود دارد، باز هم موارد مختلفی مانند ماهیت جالب غار‌ها آن‌ها را به سمت انجام این کار سوق می‌دهد. در آب‌های غار‌ها جانورانی وجود دارد که در مکان‌های دیگر طبیعت یافت نمی‌شوند؛ دیدن و کشف چنین جانورانی برای انسان‌ها امری مهیج به شمار می‌آید.

برای غواصی در غار‌ به چه شرایط و وسایلی نیاز داریم؟

برای غواصی در غار نیاز است آموزش غواصی دیده باشید. به صورت خلاصه غارها به دو دسته کم عمق و عمیق طبقه‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید این نوع غواصی با غواصی در محیط‌های دیگر بسیار متفاوت و مجزا است.

همانطور که ابتدای مقاله نیز یادآور شدیم، برای انجام این کار هیچ‌گونه دسترسی به سطح را ندارید؛ با این وجود بهتر است به موارد مهم مانند تمام شدن گاز تنفسی و خروج از موقعیت‌های حساس توجه زیادی داشته باشید.

باید از برنامه‌ریزی درست و اصولی در زمان غواصی استفاده کنید. تصور کنید گاز تنفسی شما رو به اتمام است؛ در این زمان شما باید به سرعت راه خروج را پیدا کنید.

تجربه غواصی در غار

دو روش پیدا کردن راه خروج و جهت‌یابی

برای پیدا کردن راه خروج و مسیریابی، دو روش وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید. شما در آپام می‌توانید آموزش مسیریابی در غواصی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید.

  • خطوط دائمی
  • خطوط موقت

تجهیزات در زمان غواصی در غار شامل موارد زیادی می‌شوند. وسایل مربوط به ساید مونت و تانک‌ها جزء پرکابرد‌ترین تجهیزات برای انجام این کار به حساب می‌آیند.

شما می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات غواصی به سایت آپام مراجعه کنید. این سایت تمامی تجهیزات ضروری و مورد نیاز را با کیفیت مطلوبی برای شما عزیزان آماده کرده است.

چه کسانی مجاز به استفاده از غواصی در غار هستند؟

امروزه از طریق آموزش غواصی آزاد، مهارت‌های مورد نیاز برای غواصی غار‌ها به افراد منتقل می‌شود. شما باید آگاه باشید که علاوه برا مهارت اصلی، به مهارت‌های مازاد مانند غواصی در محیط بسته و مهارت‌های مربوط به کنترل تجهیزات مانند ساید مونت و سیلندر‌های دو قلو نیز نیاز دارید.

برای غواصی در غار باید توانایی کنترل کردن محیط و شرایط در موقعیت‌های خطرناک و غواصی کردن در موقعیت‌های تاریک و دید کم را داشته باشید؛ برای انجام این کار علاوه بر آموزش غواصی آزاد باید مدرک غواصی تکنیکال، آموزش غواصی عمیق و مهارت کنترل محیط را نیز داشته باشید.

ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین غار‌های آبی جهان

از قدیم در دل غار‌ها حیرت، شگفتی، جذابیت و اضطراب خاصی وجود داشت. آن‌ها همواره منبعی امن و زیبا برای ماجراجویان و محققان بوده‌اند؛ اما غار‌ها با تمام زیبایی و شگفتی می‌توانند منبع خطر، ترس و نابودی نیز باشند. در ادامه قصد داریم درباره ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین غار‌های آبی دنیا صحبت کنیم.

رودخانه زیر زمینی پورتو – پرینسسا

شاید در نگاه اول احساس کنید رودخانه زیر زمینی پر از سنگ است؛ اما این رودخانه زیبا، خطرناک و پر از آب است. اکثر افراد علاقمند، حاضر هستند با قایق‌های گردشگری این مسیر پر پیچ و خم و ناهموار را طی کنند. زیبایی و شگفتی این رودخانه و غار زمینی به حدی رسید که نام آن سرانجام در فهرست میراث‌های طبیعی دنیا ثبت شد.

غار هریسون

بعد از رودخانه پورتو، غار هریسون جزء ترسناک‌ترین غار‌های جهان شناخته می‌شود. این غار به دلیل داشتن جذابیت‌های زیاد، یکی از پربازدید‌ترین قسمت‌های گردشگری جزیره باربادوس است.

توریست‌ها و گردشگران به اعماق این غار سفر کرده و از دل آن تجربه و زیبایی زیادی را استخراج می‌کنند. تونل‌های عمیق و حفره‌های متنوع اهمیت آموزش غواصی را برای شما چند برابر می‌کند. البته بهتر است بدانید با وجود ترسناک بودن آن دسترسی به غار هرسون، بسیار ساده و آسان است.

غواصی در آب عمیق غارها

غار فونگ نا

اگر فردی علاقه‌مند و با شور و ذوق هستید، غواصی در غار فونگ نا می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی و خاص برای شما بسازد. این غار همانند غار‌های نام‌برده، ریسک و خطر‌های خود را دارد. در این منطقه حدود ۳۰۰ غار عمیق و بزرگ یافت می‌شود.

غار حفره‌های کارلزبد

این غار برای مردم آمریکا جزء محبوب‌ترین و بهترین غار‌ها است. بافت قدیمی، اصیل و فرسوده این غار، میزان جذابیت آن را بیشتر کرده است. اتاق بزرگ در این غار جزء بزرگ‌ترین حفره‌های جهان شناخته می‌شود؛ عمق این اتاق، حدود ۴ هزار فوت است. اگر تجهیزات لازم و مهارت مورد نیاز را داشته باشید، می‌توانید سفر به دل غار حفره‌های کارلزبد را تجربه کنید.

غار‌های ویتومو نیوزلند

اکثر غار‌های آبی در جهان بدون تجهیزات و چراغ‌های غواصی بسیار تاریک و ترسناک خواهند شد؛ اما قسمت زیبای این غار کرم‌های شب‌تاب غار هستند که روشنایی سبز و زیبایی را به دل غار بخشیده‌اند. برای بعضی افراد روشنایی طبیعی این غار می‌تواند تنش‌زا باشد اما به هر حال نور طبیعی این غار جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

غار اوردا، پرم کرای روسیه

این غار زیبا از دل آب‌های عمیق زمین تشکیل شده است. غار اوردا عجیب‌ترین غار گچی در دنیا است. توجه داشته باشید این غار دمای بسیار پایینی دارد و هر لحظه ممکن است با شکستن گچ‌ها، غواصان به کام مرگ کشیده شوند؛ این غار در سال‌های اخیر، پذیرای غواصان زیادی از سراسر جهان بوده‌است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره غواصی در غار صحبت کنیم و به معرفی چند مورد از خطرناک‌ترین غارهای آبی جهان بپردازیم. لازم به ذکر است که شما برای این نوع غواصی نیازمند آموزش غواصی، شناخت تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک غواصی، گاز تنفسی و … هستید.

با شناخت ماهیت غواصی در غارها می‌توانید برای آموزش عملی آن اقدام کنید. انجام این کار برای کسانی که روحیه کاوش‌گر و هیجان‌انگیزی دارند، مناسب است. در صورت نیاز برای خرید تجهیزات غواصی با مجموعه پشتیبانی آپام تماس بگیرید و لذت خرید خوب را تجربه کنید.

 

 

پیام بگذارید